J2L Holding AB förvärvade under onsdagen aktiemajoriteten i verktygsagenturföretaget Dorato Tools AB, med säte i Eskilstuna.

”Dorato Tools som fokuserar på försäljning av verktyg för skärande bearbetning har under sina tre år från starten 2011 haft en mycket stark försäljningsutveckling inom segmentet. Vår starkaste försäljningstillväxt ser vi i produkter från vår Kinesiska leverantör av hårdmetallverktyg ZCC-CT.” säger Mikael Gyllhamn, VD och grundare av Dorato Tools.

”Med J2L får vi nu en stark och långsiktig partner för att fortsätta vår expansion” fortsätter Gyllhamn.

Mikael Gyllhamn kommer att fortsätta sitt arbete med att utveckla verksamheten i sin roll som VD för det nu samägda bolaget.

Om J2L Holding AB
J2L Holding AB är ett familjeägt investeringsbolag som långsiktigt driver och utvecklar små till medelstora företag. J2L fokuserar på industri- och handelsbolag och är mycket aktiva i dess utveckling.

Om Dorato Tools AB
Dorato Tools levererar verktyg för skärande bearbetning till den svenska industrin. Dorato erbjuder ett heltäckande sortiment av maskinverktyg från högkvalitativa leverantörer såsom ZCC-CT och Granlund Tools. Dorato Tools konstruerar och tillverkar även specialverktyg.